مهم‌ترین حوادث ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،   مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۶۸ کیلوگرم حشیش در فسا

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان فسا، مقدار ۲۶۸ کیلوگرم حشیش در این شهرستان کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: دیروز مأموران انتظامی "فسا" حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با ترفندهای خاص پلیسی موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن ۲۶۸ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی انتظامی بوده است.

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند در یکی از محله‌های این شهرستان یک دستگاه کامیون تانکردار حامل سوخت قاچاق پارک و راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی کشور دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه راننده کامیون در محل حضور نداشت و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی، گزارش خود را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۱۵ میلیارد کالای قاچاق از یک اتوبوس

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام گشت زنی در محور "سپیدان- شیراز" به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷۰۱ دستگاه پاور بانک، ۵۷۴ عدد تاچ ال سی دی، ۲۸ دستگاه ساعت مچی، ۲۲ عدد باطری گوشی، ۸ عدد هندزفری بی سیم، ۳ دستگاه اسپیکر و یک هزار و ۵۵۰ پاکت تنباکو میوه‌ای خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: نیروی انتظامی فارس در راستای مبارزه با قاچاق کالا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۶۳ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۶۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، ماموران انتظامی لارستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو، ۶۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در باک و زیر صندلی جلو به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک سواری پژو، ۲۸۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی بیان کرد: ماموران انتظامی کوه چنار هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۸۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دختر بچه ۳ ساله طعمه آتش سوزی مراتع شد

فرمانده انتظامی رستم گفت: بر اثر آتش سوزی مراتع و سرایت آن به یک چادر عشایری، دختر بچه‌ای ۳ ساله که درون آن خواب بوده دچار سوختگی و فوت کرده است.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: در پی وقوع یک فقره آتش سوزی مراتع در محدوده ارتفاعات "سرتنگ" شهرستان رستم، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی با توجه به صعب البور بودن منطقه به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مراتع طبیعی به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و به علت وزش باد آتش به یک چادر عشایری نیز سرایت کرده است.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه در این حادثه دختر بچه‌ای ۳ ساله که داخل چادر خواب بوده بر اثر آتش سوزی فوت کرده است، عنوان داشت: در این خصوص برابر نظر کارشناسان ۲۰ هکتار از مراتع طبیعی از بین رفته و به دلیل صعب العبور بودن منطقه آتش هنوز مهار نشده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "آباده" در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان"، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۵ قطعه موتورسیکلت سنگین شامل باک و روکش، کایت پلاستیکی، زین، لاستیک، رینگ، کمک و دیسک کامل ترمز، فن و رادیاتور، چراغ، اگزوز، راهنما و ... خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار پلیس به جهت پیشگیری از سرقت زیورآلات فرزندان

به طور معمول سارقان برای انجام فعالیت‌های تبهکارانه خود به دنبال روش‌های آسان با خطرات کمتر هستند به همین دلیل برخی از این افراد از سادگی و ضعف جسمانی کودکان به ویژه دختر بچه‌ها سوء استفاده کرده و زیور آلات آن‌ها را سرقت می‌کنند.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: خانواده‌ها با رعایت توصیه‌های ذیل می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث داشته باشد.

۱-حتی الامکان از آراستن فرزندانتان به زیور آلات قیمتی پرهیز کنید.
۲-زمینه برقراری هرنوع ارتباط کلامی و غیرکلامی افراد غریبه با فرزندانتان را از بین ببرید.
۳-هرگز زیور آلات را به صورت ثابت و دائمی به فرزند خود نیاویزید.
۴-پوششی برای فرزندانتان انتخاب کنید که حتی الامکان زیور آلات او در معرض دید نباشد.
۵-وقتی که فرزندتان زیور آلات به همراه دارد او را به تنهایی برای خرید، بازی و ... در سطح معابر (کوچه و خیابان) رها نکنید.
۶-فرزندان خود را از شگرد‌ها و حقه‌های سارقان برای اغفال آن‌ها آگاه کنید.
۷-به فرزندان خود بیاموزید هرگز از افراد غریبه هدیه، خوراکی و نوشیدنی قبول نکنند و هرگز سوار خودرو یا موتورسیکلت آن‌ها نشوند.
۸- به کودکان آموزش دهید از بازکردن درب منزل برای افراد غریبه خودداری کنند.
۹-با مراقبت و نظارت فرصت را از تبهکاران و سارقان طلا‌ها و اشیاء گرانبهای کودکان سلب کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع رابه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار